woensdag 14 mei 2008

Boekentip!



Ik wil jullie even een interessante boekentip meegeven. Misschien kennen jullie het boek wel, maar toch wil ik het even van naderbij bekijken. Het is het boek ‘Raad eens hoeveel ik van je hou?’ van Anita Jeram en Sam Mc Brantney. Voor diegene de het boek niet kennen zal ik even kort vertellen wat er in het boek gebeurt. Hazeltje en Grote Haas houden vreselijke veel van elkaar. Maar hoeveel precies dat weten ze nog niet goed. Het is namelijk niet zo makkelijk om te zeggen hoeveel je van iemand houd. Dus gaan ze samen op zoek hoeveel ze van elkaar houden.
Ik vind het een mooi boek. Het is aantrekkelijk voor kleuters. Ze kunnen zich heel goed inleven in het verhaal. Het boek is ook in veel belangstellingscentra te verwerken. Zo zag ik op observatiestage dat de kleuterjuf het gebruikte in het thema ‘Moederdag’. Ze veranderde Grote Haas doodgewoon in Mama Haas.
Ik raad iedereen aan het boek zeker eens te lezen. Ook al ben je geen kleuter, ik ben er van
overtuigd dat je het een mooi boek zult vinden.

1 opmerking:

Beste bezoeker zei

Zeer mooi schat!!! Ik ben fier op jou! De blog zit mooi in elkaar, de foto's maken het geheel aantrekkelijk. Ik vind de kleuren goed gekozen. Jou tekstjes geven mooi u stage periode weer. Ik ben blij dat je als boekentip het boek genomen hebt die je van mij kreeg!
kus xxx
Poepie