dinsdag 13 mei 2008

Poppenkaspoppen zelf maken!







In de lessen "Beeld" kregen we te zien dat je met allerlei materialen leuke popjes kan maken. Dit was de opdracht, dus knutselen maar. We moesten tien soorten poppenkastpoppen maken, natuurlijk met leuke materialen. Voor ik startte zocht ik naar ideeën en materialen om te gebruiken. Ik gebruikte doorvoor ook de cursus "Beeld", waar enkele voorbeelden instaan van verschillende poppen. Uiteindelijk had ik enkele ideeën en kon ik van start gaan met het maken van de popjes. Ik zal eventjes enkele voorbeelden toelichten. Ik maakte van een oude sok een mooie koe. Van een oude handschoen maakte ik een spin. Van een houten lepel en wat karton kwam ik bij een vlinder. Twee doodgewone vliegenmeppers werden de koning en koningin. En zo bleef ik maar knippen en plakken. Op de foto zie je alle tien de soorten die ik gemaakt heb. Ik heb er heel veel werk aan gehad. Maar uit alles kan je besluiten dat je met werkelijk alles een pop kan maken.

Geen opmerkingen: